søndag den 15. juli 2007

Decoupage

Jeg har lavet decoupage i nogle år og synes det er spændende. Det er også tålmodighedsarbejde og en længere proces. Jeg er på weekend kursus et par gange om året hos Dorthe Dencker. Jeg laver ikke serviet-decoupage, jeg blev aldrig venner med de servietter.

Æske som der er foto af, er min første fuld-decoupage æske. Billederne stammer fra Bruhn Rasmussen auktionskataloger. Det er motiver af den københavnske maler Paul Fischer - undtagen det motiv som jeg har brugt i bunden af æsken. I hvert billed har jeg indsat en figur som passer ind i motivet.
Efter at have målt æsken op til brug for størrelsen af motiverne, har jeg limet dem på, for sidenhen at lakere æsken og samle den.




1 kommentar:

Majer sagde ...

Det ser rigtig godt ud med de æsker. Jeg har aldrig selv prøvet sådan rigtigt at lave decopage, så jeg ved ikke så meget om det.