lørdag den 19. maj 2018

Trikotri, pommaker og mit spæde forsøg

Som barn lære min mor mig at lave pomponer - i Danmark siger vi pompon og i udlandet pompom - Min mor lærte mig at klippe en papring, snurre en masse garn omkring, for så til sidst at føre en nål med lange stykke garn, ind under garnet der var viklet om, stramme til med en knude. Og så klippe op, ja så enkelt var det - dengang.

Pompommaker

Pompom´er har for mig taget en helt ny drejning, da jeg opdagede at jeg kunne købe disse pommakers. På deres website Pommaker ligner det en skål med Macarons. Men specielt da jeg fandt Trikotri - en kunstner i at lave pompomer, så var jeg solgt. - Se længere ned om Trikotri.

På deres hjemmeside kan man så finde instruktionsvideo til at lave en hund, kanin og en panda, og et par stykker mere.

Mit første meget spæde forsøg på at lave pompom som en hund efter en instruktionsvideo, sød hund ligner l-rt. Ja det ser rigtig let ud på videoen, En ting der vikles MEGET garn om - husk det Monica - og klipningen, tja. Jeg havde indkøbt en ny dyr og lækker saks, som jeg ikke kunne få til at fungerer, viste sig at jeg holdt forkert. Det skal lige bemærkes at den ikke ligner en almindelig saks.

Når jeg modtager Trikotris bog til juni, har jeg forhåbentlig fået så meget styr på klipning og garn vikling at jeg kan præstere et nogenlunde fint hoved.


TRIKOTRI - en sand japansk kunstner

Trikotri laver pompom dyr, hunde, katte, fugle, pindsvin i alle afskygninger.

Da der er copyright på hendes billeder må jeg desværre ikke lægge et foto her, men jeg kan lægge en masse links.
Mød Trikotri på Youtube

Til juni udkommer en af hendes bøger Pom Pom Animals på engelsk og formentlig til september udkommer samme bog på dansk. Trikotri har udgivet flere bøger - desværre de fleste på japansk. Men Pom Pom Dogs er udkommet på fransk og i Korera og måske senere på engelsk.

Udover hendes bøger er det muligt at købe kit, der indeholder alt til at lave et hoved, garn mv. Dog stadig i Japan

Ingen kommentarer: